loading...
معرفی دوربین مداربسته و دوربین های دیجیتال
blog admin بازدید : 17 یکشنبه 27 اسفند 1402 نظرات (0)

قالیشویی عدل به عنوان با کیفیت ترین قالیشویی در رشت  با بهره‌گیری از متدهای به‌روز، تکنولوژی پیشرفته جهانی را برای حفظ سلامت فرش‌های پر نقش و نگار شما به‌کار گرفته است. عدل که یکی از برترین قالیشویی های رشت قلمداد می‌شود، با سابقه‌ای طولانی در شست‌وشوی تخصصی انواع فرش‌های دستباف، ماشینی و تابلوفرش در کنار مبل، موکت و پرده توانسته است که خدمات متعدد تخصصی را با مناسبترین قیمت قالیشویی در رشت به مشتریان خود عرضه کند. اگر به دنبال یک قالیشویی خوب در رشت هستید تا با اعتماد کامل، فرش‌ خود را به آن بسپارید؛ ما امانت‌دار شما هستیم.

مشتریان دائمی قالیشویی عدل و رضایت آنها مهر تاییدی بر این امر است. قالیشویی عدل با هدف کیفیت در خدمات و تجربه چندین ساله و با داشتن کادری مجرب و متعهد و بهره گیری از دانش و فناوری روز توانسته است با شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی همکاری داشته باشد. امید است بتوانیم با تکیه بر اصل مشتری مداری و صداقت کاری در راستای تامین نیازهای شما مشتریان محترم به این هدف دست یابیم.

فرش ها از مهم‌ترین لوازم خانه هستند که به واسطه تردد و رفت و آمد دچار لکه و آلودگی  می‌شوند. در گذشته اغلب مردم شخصاً اقدام به شستشوی فرش در خانه می‌کردند که این امر دغدغه‌ها و دردسرهای فراوانی را برای اعضای خانواده به دنبال داشت. اما امروزه مراکز قالیشویی متعددی در سطح کشور وجود دارند که می‌توان بدون نگرانی انواع فرش دستباف و ماشینی را برای شستشو به آنها سپرد. در قالیشویی‌های معتبر و مجهز از دستگاه‌های اتوماتیک و پیشرفته برای شستن و خشک کردن فرش‌ها استفاده می‌شود تا از بیشترین تمیزی و درخشش برخوردار شوند. برای آشنایی بیشتر با جزئیات و مراحل شستشوی فرش در قالیشویی تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید.

بررسی مراحل شستشوی فرش در قالیشویی از ابتدا تا انتها

هنگامی که نیاز به خدمات قالیشویی پیدا کردید کافی است از طریق وبسایت یک قالیشویی معتبر و خوشنام شماره تلفن‌های مربوطه را یادداشت کرده و تماس بگیرید. بعد از تماس در مدت زمان کوتاهی، پرسنل حمل و نقل فرش برای جمع کردن و تحویل فرش از مشتریان به درب منزل مراجعه می‌کنند. البته برای شستشوی فرش‌های دستباف یک کارشناس برای بررسی فرش از نظر سلامت و نیاز آن به ترمیم نیز مراجعه خواهد کرد. بعد از بررسی‌های لازم فرش لوله شده و قبض آن خدمت مشتریان محترم ارائه می‌شود.

مرحله اول: تمیز کردن فرش از هرگونه گرد و غبار

تمیز کردن فرش از هرگونه گرد و غبار

در اولین مرحله از مراحل شستشوی فرش در قالیشویی ابتدا فرش‌ها اعم از فرش ماشینی یا دستباف بایستی به طور کامل گردگیری شده و غبار آنها زدوده گردد. شاید در ظاهر فرش  شما گرد و غبار آنچنانی نداشته باشد اما در واقع بافت فرش‌ها در طول زمان و استفاده گرد و خاک بسیاری را به خود جذب خواهند کرد. در قالیشویی‌های مدرن عملیات خاک گیری فرش توسط دستگاه مکانیزه خاک گیر انجام می‌شود. این دستگاه بدون آسیب به تار و پود فرش، هرگونه گرد و غبار وارد شده به بافت آن را به خوبی خارج می‌سازد. مدت زمان خاک گیری با توجه به سایز فرش متفاوت بوده و معمولاً یک ساعت طول خواهد کشید.

مرحله دوم: خیساندن فرش و برس کشی آن با مواد شوینده

خیساندن فرش و برس کشی

پس از اینکه گرد و خاک از بافت فرش خارج شد نوبت به خیساندن آن در آب می‌شود. بعد از اینکه فرش به طور کامل مرطوب و خیس شد بر اساس الیاف، نوع بافت و لکه‌های موجود بر روی فرش از شوینده و لکه برهای مناسب استفاده می‌شود.

لکه برها و شوینده‌های مورد استفاده در قالیشویی‌های معتبر کاملاً استاندارد بوده و فاقد ترکیبات مضر برای رنگ و بافت فرش هستند. در این مرحله از دستگاه مخصوص شستشوی فرش برای برس کشی و از بین بردن آلودگی‌های سطح آن استفاده می‌شود.

انجام این مرحله بر اساس متراژ فرش بین یک الی ۳ ساعت زمان نیاز خواهد داشت. البته برای شستشوی فرش‌های دستباف و گرانبها اغلب از نیروی انسانی استفاده شده تا به بافت و رنگ فرش آسیبی وارد نشود.

مرحله سوم: آبکشی و شستشوی فرش

در سومین مرحله از مراحل شستشوی فرش در قالیشویی، فرش بعد از اینکه به وسیله مواد شوینده کاملاً تمیز و برس کشی شد برای آبکشی به دستگاه‌های ویژه این امر انتقال داده می‌شود. این دستگاه‌ها که مجهز به دوش‌های مخصوص پخش کننده آب هستند تمامی بخش‌های فرش را به صورت دقیق آبکشی اسلامی می‌نمایند. در صورت لزوم آبکشی دو مرتبه تکرار خواهد شد، به طوری که در پایان شستشو هیچگونه کف یا مواد شوینده‌ای در سطح و بافت فرش باقی نخواهد ماند.

مرحله چهارم: آبگیری کامل فرش

آبگیری فرش از جمله مراحل بسیار مهم در فرایند شستشوی فرش است که در قالیشویی‌های مکانیزه و مدرن به وسیله دستگاه آبگیری به خوبی انجام می‌گیرد. طبق این روش فرش‌ها بعد از آبکشی لوله شده و داخل دستگاه مخصوص آبگیری قرار داده می‌شوند. بعد از روشن شدن دستگاه به چرخش درآمده و تمامی آب موجود در بافت فرش به طور کامل از آن خارج می‌گردد. اغلب در شیوه سنتی شستشوی فرش، این مرحله به درستی انجام نگرفته و باعث باقی ماندن آب در بافت و ریشه‌های فرش می‌گردد. بر همین اساس نتیجه کار چندان رضایت بخش نبوده و فرش‌ها دچار لکه‌های زرد و تیره خواهند شد.

خشک کردن فرش

مرحله پنجم: خشک کردن فرش

فرش‌ها بعد از آبگیری کامل از دستگاه خارج شده و برای خشک شدن به فضای آزاد انتقال می‌یابند. فرش‌ها به نحوی در برابر آفتاب آویزان می‌شوند تا قسمت پشت و روی آنها به طور کامل خشک شده و هیچگونه رطوبتی در فرش باقی نماند.

البته در فصول سرد سال و هوای بارانی مراحل خشک کردن فرش در گرمخانه‌های مخصوص قالیشویی انجام می‌گیرد.

آخرین مرحله: بسته‌بندی و تحویل فرش به مشتریان

بعد از خشک شدن کامل فرش‌ها و اطمینان از عدم وجود رطوبت و نم در آنها، فرش ها به وسیله نایلون بسته‌بندی شده تا در فرایند حمل و نقل دچار آلودگی نگردند. سپس پرسنل حمل و نقل فرش را تمیز و بسته‌بندی شده تحویل مشتریان می دهند.

با توجه به موارد ذکر شده با مراحل شستشوی فرش در قالیشویی آشنا شده و دریافتید که قالیشویی چگونه فرش را می شوید. اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که روش شستشوی فرش‌ها با توجه به قالیشویی و امکانات آن تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهد داشت. در برخی از قالیشویی‌ها نقش نیروی انسانی پررنگ‌تر بوده و در برخی نیز تماما از دستگاه‌های مکانیزه و اتوماتیک برای شستشوی فرش ها استفاده می‌شود.

قیمت شستشوی فرش

قیمت شستن فرش با توجه به مراحل شستشوی فرش ها در قالیشویی، نوع فرش اعم از دستباف یا ماشینی، سایز آن، میزان لکه‌ها و… تعیین می‌گردد. اما به طور کلی خدمات قالیشویی‌های معتبر که تحت نظر اتحادیه قالیشویی فعالیت می‌کنند بر اساس تعرفه مصوب و مشخص انجام می‌گیرد. بنابراین با کسب خدمات از قالیشویی‌های صاحب نام و با سابقه نگرانی بابت هزینه‌های قالیشویی و پرداخت مبالغ اضافه نخواهید داشت.

هر چند وقت یکبار فرش‌ها را برای شستشو به قالیشویی بسپاریم؟

شاید در ظاهر فرش‌های شما تمیز به نظر رسیده و تصور کنید که نیازی به شستشو ندارند. اما تار و پود فرش‌ها همواره در معرض آلودگی و گرد و غبار بوده و در صورت عدم شستشو و پاکسازی ممکن است دچار آسیب شوند. بنابراین شستشوی فرش‌ها بهتر است سالانه یک بار انجام شود.

البته انتخاب قالیشویی معتبر و مجاز نیز نقش مهمی در سلامت و کیفیت شستشوی فرش‌هایتان خواهد داشت. بنابراین برای شناخت قالیشویی‌های با سابقه و خوشنام وقت کافی گذاشته و بعد از انجام بررسی‌های لازم شستشوی فرش‌های خود را با خیال راحت به آنها بسپارید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 108
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 59
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 271
  • بازدید سال : 1,992
  • بازدید کلی : 9,114