loading...
معرفی دوربین مداربسته و دوربین های دیجیتال
blog admin بازدید : 33 چهارشنبه 18 مرداد 1402 نظرات (0)

یادگیری طراحی سایت چگونه است و چه مراحلی دارد؟

قبل از آن که به سراغ طی کردن مراحل یادگیری طراحی سایت بروید، لازم است بدانید که شما به عنوان یک طراح حرفه‌ای چه نیازهایی دارید؟ اکثر افراد نمی‌دانند که مراحل یادگیری این حرفه به چه شکل است و در ابتدای راه دچار سردرگمی می‌شوند. سوالاتی از قبیل آن که چه ابزارهایی برای این کار لازم است؟ کدام زبان‌های برنامه نویسی را باید بیاموزند و چگونه می‌توانند در این مسیر حرفه‌ای شوند، از جمله سوالاتی است که احتمالا شما هم با آن‌ها مواجه شده‌اید. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای طراح سایت شدن چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید.

مرحله اول

از گذشته تاکنون تکنولوژی‌های گوناگونی در جذابیت فرآیند طراحی سایت تاثیر داشته‌اند و تمام این تکنولوژی‌ها به زبان HTML منتهی می‌شوند. این زبان نشانه‌گذاری، اولین مهارتی است که باید به دست آورید. بزرگ‌ترین برنامه‌نویسان هم در ابتدا، کار خود را با استفاده از این زبان آغاز کرده‌اند. از HTML برای ایجاد بدنه اصلی و ساختار کلی صفحات یک سایت استفاده می‌کنند. این زبان به واسطه تگ‌ها کار می‌کند و در واقع این تگ‌ها هستند که مشخص کننده عناصر استفاده شده در صفحات وب می‌باشند.

مرحله دوم

همان‌طور که گفتیم، با استفاده از زبان HTML شما قادر خواهید بود ساختار کلی صفحات وب را بسازید، اما این صفحات ظاهری کاربرپسند ندارند. بنابراین به زبان دیگری نیاز پیدا می‌کنید تا این ضعف‌ها را به خوبی پوشش دهد. یکی از زبان‌هایی که به منظور زیباسازی صفحات وب استفاده می‌شود، CSS نام دارد. CSS مانند HTML نوعی زبان نشانه‌گذاری است که ساختار صفحات سایت را از چیدمان عناصر تا تغییر رنگ‌بندی و فونت‌ها شکل می‌دهد. این زبان به شما کمک می‌کند تا رنگ‌ها، فونت‌ها، ابعاد، سایزها، نحوه چیدمان عناصر و… را تعیین کنید؛ بنابراین یادگیری آن برای طراح سایت شدن ضروری است.

مرحله سوم

زمانی که تسلط لازم بر زبان‌های HTML و CSS را به دست آوردید، می‌توانید به خوبی صفحات وب ایستا را طراحی و راه‌اندازی کنید. اما این روزها کم‌تر سایتی پیدا می‌شود که از نوع ایستا باشد؛ چراکه اکثر کاربران به دنبال سایت‌های تعاملی و داینامیک هستند و تمایلی به استفاده از امکانات بیشتر آن دارند. پویا بودن سایت حس بهتری را به کاربر القا می‌کند. یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی که به منظور پویا کردن سایت‌ها استفاده می‌شود، جاوا اسکریپت نام دارد. این زبان بسیار سطح بالا بوده و مبتنی بر شی و تفسیری نیز می‌باشد.

سومین گامی که برای طراح سایت شدن باید بردارید، یادگیری و تسلط بر زبان جاوا اسکریپت (Java Script) می‎‌باشد. از این زبان می‌توان در حوزه برنامه نویسی سمت سرور (Server Side)، اپلیکیشن‌های موبایل، بازی و سایر برنامه‌های ویژه دسکتاپ استفاده کرد. به عبارتی دیگر، جاوا اسکریپت یک زبان همه فن حریف بوده و یادگیری آن برای طراحان سایت بسیار ضروری است.

مرحله چهارم

زمانی که شما سه زبان برنامه نویسی که تا اینجا نام بردیم را یاد بگیرید، قادر خواهید بود یک سایت را به طور کامل طراحی نمایید. اما در حال حاضر علاوه بر اینکه سایت‌ها باید ظاهر زیبایی داشته باشند، نیازمند منطق صحیح نیز هستند. به همین دلیل نیاز است سایت‌هایی ساخته شود که نیازهای کاربران را به درستی اجرا و پردازش کنند. اگر قرار است که شما به عنوان یک برنامه نویس سمت سرور یا حتی Full Stack فعالیت کنید، لازم است این دسته از زبان‌های برنامه نویسی مانند PHP را نیز فرا بگیرید.

مرحله پنجم

یکی از مراحل مهم یادگیری طراحی سایت که هرکس در مسیر خود باید به خوبی با آن آشنا شود، سئو یا همان بهینه‌سازی سایت است. بسیاری از طراحان تصور می‌کنند که سئو سایت در حوزه کاری آن‌ها قرار ندارد، در صورتی که یکی از عناصر تاثیرگذار بر بهینه بودن سایت، طراحی درست و اصولی آن است که بدون شک این بخش به طراح مربوط می‌شود. به عنوان مثال کاربردپذیری یکی از اصول مهم سئو است که بستگی به علم و مهارت طراح دارد.

برای آموزش طراحی سایت در استان گیلان ، می‌توانید از منابع آموزشی مختلفی استفاده کنید. در آموزشگاه‌های مختلفی مانند مجتمع آموزشی گیلار، گیلان مهارت و مجتمع فنی تهران - رشت، دوره‌های آموزشی طراحی سایت برگزار می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 108
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 59
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 265
  • بازدید سال : 1,986
  • بازدید کلی : 9,108